Aanmelden / Activiteiten

Jaarverslag 2022

Je hebt gelijk zin om te bewegen als zo'n blauw jasje van GA! binnen komt lopen.

Aldus een directeur van één van onze basisscholen in Harderwijk. En hoewel het onze missie is om vooral inwoners te inspireren om in bewegen te komen en mee te doen, inspireren we blijkbaar onze partners ook. Ontzettend fijn natuurlijk, want alleen in samenwerking met alle partners, kunnen wij slagen in onze missie.

Groeien doen we samen

Voor GA! was 2022 een jaar dat in het teken stond van groei. Op nagenoeg al onze werkzaamheden konden we werken aan uitbreiding. Zo werkten we hard aan het uitbreiden van het Sportparkmanagement van twee naar vier parken, zijn er nieuwe scholen bijgekomen waar we het bewegingsonderwijs (deels) verzorgen en kwam er een definitief besluit om ook de Brede Scholen uit te breiden van drie naar zes wijken. Daarnaast zijn er ook nieuwe activiteiten opgezet. Zo konden we nu echt starten met de Jongeren Sportcoach op de Voortgezet Onderwijs scholen, zijn we structureel gaan sporten op het AZC met Alleenstaande Minderjarigen Jongeren, konden we starten met het project “Wereldmeiden” en konden we in opdracht van verschillende kinderopvang organisaties ook de kleinste Harderwijkers in beweging brengen met een Kinderopvang Coach.

Organiseren kun je leren

Die groei is natuurlijk geweldig, want die zorgt ervoor dat er steeds meer mensen in beweging komen en dat draagt uiteindelijk bij aan hetgeen we echt willen bereiken, gezonde inwoners die lekker in hun vel zitten en allemaal meedoen! Het zorgde er tevens voor dat we, voor we goed en wel een stabiele organisatie hadden, al genoodzaakt werden om onze organisatie anders in te richten. We werken nu met logische programma’s, terug te vinden in dit jaarverslag, die al ons werk omvatten. Een verandering die tevens ruimte geeft om op bepaalde organisatorische vlakken, ook te kunnen verbeteren door te professionaliseren. Een ontwikkeling die we in 2023 zeker gaan voortzetten.

Doe je met ons mee?

Al met al een zeer energiek jaar waar in tal van zaken flink wat beweging is gekomen. Gelukkig maar, we zijn tenslotte GA! Harderwijk en staan daarom alleen al, niet graag stil. In 2023 bewegen we gewoon weer verder en nodigen we jullie van harte uit om geïnspireerd te raken door het lezen van dit jaarverslag en vervolgens gezamenlijk, Harderwijk weer net ietsje gezonder te maken.

Meer weten over ons werk voor Jaarverslag 2022?

GA! Harderwijk is een initiatief van